Személyiségi jogok

Koradélután azt írtam:
“Valami haszna azonban mégis volt a találkozásnak. Megtudtam tőle, hogy ma 17 órakor a Művelődési Házban fórum lesz a belvárosi építkezésekről. Ott találkozhatunk az említett úrral is, és talán választ kaphatunk néhány kérdésre.
Megköszöntem a hasznos információt, és igyekszem ott lenni.”

18 órai hír a SZON-on:
17 óra után nem sokkal elkezdődött a város közlekedési problémáira fókuszáló Kelet-Magyarország vita a Móricz Zsigmond könyvtárban.
Egyrészt utálom a múltidőt egy éppen zajló rendezvényhír kapcsán (talán szerencsésebb előtte szólni), másrészt utálom, ha egy “illetékes” a személyiségi jogaival foglalkozik inkább, mint hogy pontosan tájékoztatna.
Vagy ha ő is ilyen szintű infókat kap a munkatársaitól, nem csodálkozom a közlekedési káoszon a városban…
Így aztán volt alkalmam vagy 15 percig nézegetni, hogy a művházhoz tévedt autósok közül ki esik bele a bekerítetlen gödörbe?


Megijedtem

Gondoltam megnézem, hogyan halad az üzletház építkezése.
Útközben megörökítettem egy autót, amely éppen leparkolt a forgalom elől elzárt, felfestett területen.
Tovább sétáltam, és készítettem néhány felvételt a Jókai téren.
Ekkor egy úr lépett hozzám, és felszólított, töröljem az autójáról (csak az volt a képen!) készült képet, mert feljelent személyiségi jogok megsértéséért.
Beszélgettünk még kicsit – el kell ismernem, nem volt ellenséges -, érvei azonban érdekesek, sőt, számomra furcsák voltak, de bizonyára úgy van, ahogy mondta…
Mindenesetre úgy döntöttem, nem keresem a bajt, így töröltem a képet…

Valami haszna azonban mégis volt a találkozásnak. Megtudtam tőle, hogy ma 17 órakor a Művelődési Házban fórum lesz a belvárosi építkezésekről. Ott találkozhatunk az említett úrral is, és talán választ kaphatunk néhány kérdésre.
Megköszöntem a hasznos információt, és igyekszem ott lenni.
Bizonyára tudod, láthatod, hogy képeimen ügyelek arra, ne szerepeljen rendszám, ha szükséges, arcot is kitakarok, mert nem a személy azonosíthatóságát tartom fontosnak, és nem is gondolom, hogy az én feladatom eldönteni, mi szabályos, és mi nem, erre lennének megfelelő hatóságok.
Sokkal inkább fontosnak tartom a jelenségek ábrázolását személytelenül.
Ugyanakkor úgy gondolom, az említett hatóságoktól joggal várható el, hogy végezzék a feladatukat, sőt munkatársaiktól, hogy mutassanak jó példát.


Nincs dugó… csak autók

Mottó: “Hát aki erre azt mondja, hogy nincs dugó, annak receptre írják a vakvezető kutyát…”
Béla utca:

Bocskai utca:

Bujtos utca:


Esküszöm…

…nem tudtam, mikor a térképre pirossal rajzoltam,

hogy valóban piros lesz a lezárás 🙂

Mivel sem zöld, sem kék autókat nem tudtam fotózni, sőt, semmilyet, így elég szűk lett a kivágás.
…de ennyit a vidámságról.
Ma délután – már biztosan kiderült számodra – közlekedtem.
Aztán késő délután minden mindegy alapon kicsit körbenéztem a menekülő útvonalakon.
A többit holnap.


Csak kiírom…

…hogy bizonyára nem volt normális, aki a belvárosi forgalmi “rendet” kitalálta.
Épeszű ember nem kezd el akkor aszfaltoztatni egy utat, mikor a másik ugyanolyan irányút lezáratja, a többin meg úthengerek bóklásznak, amelyen meg mégsem, megfordítja a haladási irányt.
A sorban meg áll a szirénázó rohamkocsi…
Remélem, hogy… nem fejezem be.
Ja, a múlt héten meghirdetett, és felfestett balra kanyarodást, és telezöldet visszacsinálták.
Mit mondjak? Bizonyára jól átgondolták, megtervezték…


Retro FM

“Neten egy ideje hallgatható a Retro FM, és ők is bekerülnek(tek?) az éterbe. Úgy tűnik, ők lesznek útitársaim munkába menet, főleg ha egyszer le is játszák azt a Fleetwood Mac számot (Everywhere), aminek néhány taktusát egyik spotjukba építették 🙂 “
…írtam a minap.
Nos, nincs menekvés, ők utaznak velem reggel (is), ugyanis most megy éppen az Everywhere… és ez még nem is a kívánságműsor.
köszi 😀


.


Matiné

– Egy kis türelmet kérek. Rendbe hozunk mindent. Minden rendben lesz. Csendet kérek! Barátaim, a türelmüket kérem! Kellemetlen dologról van
szó. Nekem nincs kedvem, hogy bolhából elefántot csináljak. Valaki elvitt néhány nyereménytárgyat. Így nem tudunk sorsolni. Ezért úgy döntöttünk, hogy eloltjuk a villanyt. A sötét lehetőséget ad, hogy visszategye a tárgyakat.

– Óvatosan, fiúk! Tegyetek valamit a feje alá!
– Barom!
– Hagyd abba!
– Miért tette vissza?
– Hagyd már abba!
– Ez a barom miért tette vissza? Miért kellett visszatenni? Nem kellett volna. Nevetségessé tett minket. És majd azt hiszik, a tűzoltók vittek el mindent.
– Ne izgasd fel magad, az ördögbe! És hadd nyugodjon meg!
– Nyugodjon? Az az idióta… nem kellett volna visszarakni.
– Ha már megtette, el kell simítanunk az ügyet.
– Joska, ezt a szégyenfoltot nem mossuk le.
– Milyen szégyenfoltról beszélsz?
– Szégyenbe hozta az egész testületet!
– Mondok valamit: Ha olyan helyzetben volnál, amiben ő most, ugyanazt csinálnád, mert becsületes vagy.
– Soha! Ilyen helyzetben soha. Ezt jól jegyezd meg! Nekem a testület
neve és becsülete sokkal fontosabb, mint a sajátom, bumburnyák!… Miért
vitte vissza ez a barom a disznósajtot? Miért?

Nos, a részlet Milos Forman Tűz van babám című filmjéből való.
Ajánlom mindenkinek, tanulságos…


Mérleghinta


.


Ha már rádiózom

Azt hiszem, nem árulok el titkot, ha azt mondom, a kedvenc rádióadóm a debreceni Friss Rádió. Különösen a reggeli Start, és a kedd délutáni Trisó a kedvenc. Nagy baj, hogy csak neten tudom hallgatni.
Így aztán maradt a néhány (ráadásul nem is kedvenc stílusú) zeneszámból építkező Gold FM.
Reggel munkába menet nem nagyon volt más választásom (a belvárosban, autóban mindent elnyom), de mióta a reggeli és délutáni műsorvezetőket megcserélték, inkább a motor hangját hallgattam.
Napközben meg maradt a Sláger, bár néha ott is kitalálom, mi lesz a következő szám…
Van ugye még a Campus, ami ugye a remek frekikiosztás miatt elnyomja itthon a konyhában a Slágert. Ennél többet nem is tudok róla mondani.
És akkor lássuk a gyönyörű jövőt! 😉
Elindult, illetve újraindult a Sunshine, ami azért közben neten működött, de az sem az én világom, mindenesetre pár napja legalább nem a motort hallgatom reggel munkábamenet. 🙂
Neten egy ideje hallgatható a Retro FM, és ők is bekerülnek(tek?) az éterbe. Úgy tűnik, ők lesznek útitársaim munkába menet, főleg ha egyszer le is játszák azt a Fleetwood Mac számot (Everywhere), aminek néhány taktusát egyik spotjukba építették 🙂
Itthon, neten pedig azt hiszem, továbbra is marad a Friss, meg a Mellesleg Rock, illetve elárulok egy titkot 🙂
23.-án újraindul neten a MagyaRock Rádió.
Meglátjuk 🙂


Friss Rádió újra

Hogy kicsit váltsak, beszúrok egy képet a Friss Rádió Trisó fórumából egyrészt, hogy kedvet csináljak hozzá, másrészt mert fél órája ezen röhögök, és nem vagyok önző 😀

Olyannyira nem, hogy tervezem, ha elkészül a Torzó Üzletház a Jókai téren, megkeresem Irénke nénit, és megáldatom 😀


Napi bontás

Egyrészt megdőlt a minapi gyönyörű térképen levezetett elképzelésem – pedig mi munkám volt abban a rajzban 🙂 -, mert mint látod, buszmegállók lesznek a járművek elől elzárt területen. Láthatod, milyen lázas munkával ültetik a táblákat…
Azt hiszem, az egyetlen pozitív dolog, hogy lesz buszmegálló, bármi áron is. Talán érdemes lenne még azon is elgondolkodni, hogy a a 7-8-18-as buszokat nem szerencsés ugyanazon az útvonalon közlekedtetni az állomástól a Kossuth utcáig. A 7-es mondjuk továbbra is bejöhetne a belvárosba, mert így az állomásról jövők választhatnának, ráadásul ezen a vonalon nem szokott csuklós járni, be tudna fordulni az elfuserált kereszteződésen a Chinese store-nál (volt Centrum áruház)…
Másrészt felmerül a kérdés, miért is készítettek sietősen bevezető utat az elzárt területre?
A közlés szerint engedéllyel lehet majd behajtani.
Ja, az a két autóoszlop, amit az utolsó képen látsz, a most is elzárt területről érkezik…
Nyilván engedéllyel…

24.-étől abban a kereszteződésben irányítanak rendőrök, ahonnan kb. 200 méter utat kellett volna építeni, és nincs káosz.
..és majd ha már nem fér lámpa a belvárosba – lassan oda jutunk – talán lehetne a balesetveszélyes kereszteződésekbe is tenni, ott legalább van értelme.
Konkrétan mire gondolok?
Sóstói út – Stadion út vagy például Belső körút – László utca.
Azt hiszem, lassan olyan unalmassá válik, hogy ennyit foglalkozom ezzel a témával, mint amilyen hiábavaló, hogy foglakozom vele.
Semmi nem változik addig, míg a város úthálzatát akként tervezik át, hogy melyik jólmenő vállakozónak hol sikerül elérnie, hogy építkezzen.
Egy-egy furcsamód kiadott építési engedély miatt néhány kilométer utat kell építeni pár száz méter helyett, és persze ezeket újra is kell tervezni.
Nem folytatódhat a kiskörút a Bocskai utcánál, mert “odanőtt” egy motorbolt.
Nem folytatódhat a nagykörút, Móricz Zsigmond utcánál, mert “odanőtt” egy ruhabolt.
Vajon egy kész fejlesztési terv ellenére ki engedélyezte ezeket, és miért?
Ezzel a kérdéssel le is zárom a belvárosi rombolásról írtakat. Néha egy-egy képet felteszek majd a “fejlődésről”, a véleményem meg nem hiszem, hogy ismeretlen, és hogy változna.
Vannak még szép dolgok, de már sajnos a belvároson kívül. 🙁


Múzeumvonat

Egyik fórumban találtam az alábbi információt.
Sajnos a MÁV Direkt-nél fogalmuk sincs a dologról, így ennyi az összes infó:

“Az ország 20 nagyvárosát keresi fel október 24. és november 3. között a Hadtörténeti Intézet és Múzeum 1956-os forradalom és szabadságharc eseményeit megelevenítő utazó kiállítása. tartózkodva a fogadó város pályaudvarán.
A vonat legelső részében egy poggyászkocsiból kialakított klasszikus kiállító terem helyezkedik el, ahol a látogató végigjárhatja az ötven évvel ezelőtti forradalom és szabadságharc eseményeit, megismerheti a korabeli katonai egyenruhákat és fegyvereket. A szerelvény második részében nagyképernyős plazma televízión nézhetők végig az 1956-ról szóló filmek és beszámolók.
A multimédiás kocsit követően a korabeli haditechnikát, harckocsikat, lövegeket, szállító járműveket vonultat fel a gördülő múzeum.
A vonat október 24-én indul Budapest Nyugati pályaudvaráról és még aznap délután Salgótarjánban látogatható. Október 25-én délelőtt Egerben délután Miskolcon, október 26-án délelőtt Nyíregyházán, délután Debrecenben,
október 27-én délelőtt Békéscsabán, délután Szegeden, október 28-án délelőtt Kecskeméten, délután Szolnokon, október 29-én délelőtt Pécsett, délután Kaposvárott, október 30-án délelőtt Zalaegerszegen délután Szombathelyen, október 31-én délelőtt Győrben, délután Tatabányán, november 1-jén délelőtt Veszprémben, délután Várpalotán, november 2-án délelőtt Székesfehérváron kereshetik fel a Múzeumvonatot az érdeklődők.”
12:06-os info:
Nyíregyháza: érkezik X.25-én 21.20 távozik X.26-án 13.10


.


Elgondolkodtam…

Tudom, ez a kisebb baj 🙂
…de rajzoltam is. Az tisztán látszik, hogy nem ez az erősségem.
…de lássuk a rajzot, és vessük össze az iménti írással!
A vastag piros vonal a lezárás.
A zöld vonal a Bocskairól Luther utcára kanyarodó két sávú forgalom.
A kék vonal a Luther útról a Bocskai utcára kanyarodó egy sávú forgalom.
Ha igaz a vastag piros vonal, vagyis nem lesz kivétel, akkor a kérdés:
Mit kell irányítani egy olyan kanyarodó úton, ahol nincs egymást keresztező forgalom?


Agyrém

Beidézem a teljes mai cikket a SZON-ról, és azt hiszem a legjobb, ha semmit nem fűzök hozzá 🙁
“Október végén a Korzó Üzletház építése miatt teljes mértékben lezárják a járműforgalom elől a Dózsa György utca, Vay Ádám körút és Luther utca közötti szakaszát. Október 24-e, azaz jövő hét kedd lesz ez az időpont.
– Október 24-e után a Dózsa György utca már említett szakaszán a helyi és a helyközi autóbuszok forgalma is megszűnik, a tömegközlekedési járművek a Kiskörút irányában járnak majd. A Bocskai utcán a Római Katolikus templomnál rendőrök irányítják majd a forgalmat, ugyanis a Luther utca, Dózsa György utca és Zrínyi Ilona utca közötti szakaszán csak buszok közlekedhetnek majd, az autósokat a Bujtos utcára irányítják. Emiatt a Zrínyi Ilona utca, Szent István és Luther utcák kereszteződésében rendőri irányítás lesz előreláthatólag a hónap végéig, ugyanis akkorra készülnek el az új forgalomirányító jelzőlámpák és azok összehangolása – mondta el Gémesi István főmérnök.”


Tervszerűen

Bizonyára van, aki emlékszik még arra a lázas sietségre, ahogyan a Vidor előtt munkagépek vágták fel a Kossuth téren a templom előtti járdát, és a már jól ismert kockakőből újjáépítették.
A korábbi láncos oszlopokat új dizájnú oszlopok váltották fel, és még mielőtt a rozsda enni kezdte volna őket, elkezdték lefesteni. Ha jól emlékszem, ez egy nappal a Vidor megnyitása előtt történt.
Ma már tudom, a nagy sietség oka az lehetett, hogy elkészüljön, mielőtt a kőtörő gépek körbeérnek a városon, és ismét a Kossuth térre jutnak.

Bizonyára többekben felvetődött a kérdés, hogy ha a forgalmat – a buszokét is! – kitiltják a Dózsa György út – Jókai tér közötti részről, miért is kell járdát, korlátot rombolva útkereszteződést építeni?
Meg ha már nem lehet a Bocskairól jobbra menni, ugye eszébe jut majd valakinek, hogy két sávból lehessen balra menni, és nem a jobb sáv lezárásával “oldják meg” a problémát?


A mai útfelbontó-mérleg a teljesség igénye nélkül:
Kossuth tér, Dózsa György út, Jókai tér, Hősök tere, Nagy Imre tér, Körte utca, Vay Ádám körút, Korányi út, Ószőlő utca, Kosbor utca, Kígyó utca, Szarvas utca, Arany János utca, Debreceni utca, Luther utca, Hatzel tér, Gimnázium köz, Eötvös utca… és így tovább.


Miközben fényképeztem, az egyik munkás azt mondta: “Megyek Straszburgba, ha rajta leszek a képen”. Mondtam, szerintem az ő munkájával nincs baj, ilyen rövid idő alatt ekkora kupit csinálni nem kis teljesítmény… de aki kitalálta ezt a káoszt, azt akár messzebbre is szívesen…


Szép emlékeim olcsón adom

Elérkeztünk hát a P. Mobil koncert-beszámolóhoz.
Maradék sörömet felhörpintve igyekeztem feledni az Overload produkcióját.
Közben lázasan folyt a szerelés a színpadon, majd felcsendült a ZENE.
A kezdés kicsit döcögősre sikeredett, Rudán Joe-nak kellett pár perc, hogy a hangjára találjon, de utána már nem volt gond.
Nem lepődtem meg igazán azon, hogy kicsit nagyobb volt a politikai töltés, mint általában. Ebben a helyzetben természetes, sőt, várható, sőt talán elvárható is volt, hogy így legyen. A műsornak mindenesetre jót tett, mert megújult a szetlista. Előkerültek régebbi, ritkábban játszott számok is.
Az igazi meglepetés azonban az akusztikus rész volt.

A “régiek” koncertjein az szokott lenni a gond, hogy ugyanazt a műsort nyomják évekig. Persze ez még így is jobb a maiaknál, a Mobil azonban ezen az estén példát mutatott a megújulásra.

A másik meglepetés Maku fellépése a Miskolc című számban.
Ha valaki nem tudná, ő a Radar zenekar frontembere, és itt is remekül megállta a helyét.
Összességében remek két koncert volt ezen az estén (a középső harmadik pedig – mint írtam – említésre sem méltó), és ha még Bill is jöhetett volna, akár az év koncertje is lehetett volna. Persze ne legyek telhetetlen, meghát sok van még az évből 🙂
klikk a képre


A Lovarda és a péntek, 13.

Eredetileg Billről, és P. Mobilról szólt a plakát, aztán hét közepén kiderült, Bill fellépése betegség miatt elmarad. Jobbulást!
Barátnőmmel úgy döntöttünk, hogy a “csak” P. Mobilra is elmegyünk. Most időben érkeztünk, így tanúi lehettünk, amint a Kódex együttes az Iron Man-nel indul. Összenéztünk. Nagy fába vágták a fejszéjüket a fiúk.
Aztán hamar kiderült, a fejsze alaposan ki van élezve. Remek felvezető koncertet hallottunk, és zárásként “közkívánatra” ismét Black Sabbath, a Paranoid.
Jó, hogy idejében érkeztünk, erről kár lett volna lemaradni.
klikk a képre

Szórakozásunk azonban nem lehetett felhőtlen. Következett még egy csapat, akikről az egyik fórumban azt írtam, nagy kárt okoztak azoknak az együtteseknek, akiknek a számait játszották. Rettenetes volt, amit műveltek. Mazochistáknak azonban belinkelem az Overload lapját, de nem ér aztán panaszkodni 🙂
Kitartásunk azonban mégis elnyerte jutalmát, de erről majd később…