Tervszerűen

Bizonyára van, aki emlékszik még arra a lázas sietségre, ahogyan a Vidor előtt munkagépek vágták fel a Kossuth téren a templom előtti járdát, és a már jól ismert kockakőből újjáépítették.
A korábbi láncos oszlopokat új dizájnú oszlopok váltották fel, és még mielőtt a rozsda enni kezdte volna őket, elkezdték lefesteni. Ha jól emlékszem, ez egy nappal a Vidor megnyitása előtt történt.
Ma már tudom, a nagy sietség oka az lehetett, hogy elkészüljön, mielőtt a kőtörő gépek körbeérnek a városon, és ismét a Kossuth térre jutnak.

Bizonyára többekben felvetődött a kérdés, hogy ha a forgalmat – a buszokét is! – kitiltják a Dózsa György út – Jókai tér közötti részről, miért is kell járdát, korlátot rombolva útkereszteződést építeni?
Meg ha már nem lehet a Bocskairól jobbra menni, ugye eszébe jut majd valakinek, hogy két sávból lehessen balra menni, és nem a jobb sáv lezárásával “oldják meg” a problémát?


A mai útfelbontó-mérleg a teljesség igénye nélkül:
Kossuth tér, Dózsa György út, Jókai tér, Hősök tere, Nagy Imre tér, Körte utca, Vay Ádám körút, Korányi út, Ószőlő utca, Kosbor utca, Kígyó utca, Szarvas utca, Arany János utca, Debreceni utca, Luther utca, Hatzel tér, Gimnázium köz, Eötvös utca… és így tovább.


Miközben fényképeztem, az egyik munkás azt mondta: “Megyek Straszburgba, ha rajta leszek a képen”. Mondtam, szerintem az ő munkájával nincs baj, ilyen rövid idő alatt ekkora kupit csinálni nem kis teljesítmény… de aki kitalálta ezt a káoszt, azt akár messzebbre is szívesen…