A MÁV és a béka

A tegnap este történtek után még úgy gondoltam, nem írok, mert lehet unalmas már a Vasutazás.
A ma reggeli események azonban megváltoztatták a véleményemet.
Nyilván lehetnem hiányosságok, de hogy szinte csak az van…
Szóval tegnap este gondoltam, megvásárolom a menetjegyeket a hétvégére.
Ki is néztem egy Hungarycard szelvényt. Nem túl nagy kedvezmény, de azt a hosszabb útra tartogatom.
Mikor elkezdtem lapozgatni a szelvényfüzetet, láttam a pénztáros arcán a feszültséget. A kifejezés csak keményedett, mikor az üdülési csekk is előkerült a táskámból.
Gondosan kinyitottam a füzetet annál a lapnál, amelyik kedvezményt szeretném. Kár volt.
A pénztáros nagy érdeklődéssel fogadta a kiadványt, és nyomban végig is lapozta.
Azonban ezzel kevés időt nyert ahhoz, hogy tudja, mi a következő lépés. Szólt hát a szomszéd pénztárosnak, aki éppen hasonló arckifejezéssel küzdött egy diákkedvezménnyel.
Aztán egyszercsak felpattant, és eltűnt. Hárman tértek vissza.
Előkerültek nyomtatott színes lapok, fekete-fehér füzetek, és végül a pénztáros táskájából a saját, kézzel írott jegyzetfüzete. Megörültem. Volt képzés, tehát előbb utóbb megtalálják a megoldást.
Tévedtem.
– Nincs a számítógépben a kedvezmény. – kaptam a választ kérdő pillantásomra.
– Dehát eddig végig háttal ült a számítógépnek… – próbáltam érvelni.
– De egyik füzetben sincs kód erre, akkor biztosan nincs a számítógépben. – jött a meggyőzés.
Ilyenkor gondolom, nem kellene mindenkit számítógép közelébe engedni. Túl egyszerű bűnbakot találni a felkészületlenségre.
Hagytam hát a kedvezményt, jegy megvan, többit meglátjuk.
Elsétáltam az információ feliratú melegedőbe.
– Holnap lesz a főnök délelőtt, hátha tud segíteni. – kaptam a segítséget.
Úgy gondoltam, kihagyom az emberi tényezőt.
Ma reggel az internetes jegyvásárlást választottam.
Természetesen nem működik.
Telefonos információ szerint lehet, fél óra múlva jó lesz, de a biztos az, ha a kolléganőknél vásárolok a pénztárban.
A kör bezárult.
Én meg állok a kör közepén… hogy kicsit Miskolchoz is kötődjek.

Új infó. Az imént azt az infót adta az ügyfélszolgálat, hogy azért nem működik a jegykiadás, mert áramszünet van a Nyugati pályaudvaron. Kérdésemre, miszerint akkor a pénztárban sem tudnak helyjegyet adni a válasz: Hát, az lehet… de azért megpróbálhatja.
Nem mondom, hogy nevetséges…
Remélem, azért a sínek fölött van áram.
Eszembe jutott, lehet, hogy elfelejtette befizetni a villanyszámlát a vasúttársaság 🙂