Mint Nyugat-Európában

Hazafelé utazva próbáltam megtudni, milyen módon kaphatok kártérítést a sztrájk alatt meghiusult, vagy kényszerből más módon szervezett utazásom miatt.
Nyilvánvaló, hogy a vasúti bérletemet más utazási eszközön történő közlekedéskor nem használhatom.
Az is nyilvánvaló, hogy tisztességtelen előre díjat szedni olyan dologért, amelyet nem teljesítenek.
Olyasmi információra számítottam a kalauztól (bocs, utaskísérőtől), hogy pl. visszatérítik a helyközi autóbusz viteldíját.
Ezzel ellentétben kalauzunk egy dolgot hajtogatott:
Nem tud semmit, telefonon mondják majd meg neki holnap, hol álljon meg a vonat, mint Nyugat-Európában.
Méltattam igyekezetüket, hogy próbálják elérni a nyugat-európai színvonalat.
Ezt a sztrájknál már sikerült.
Úgy tűnik, sikeres sztrájk esetén a bérükkel is sikerül.
Feltettem azonban egy kérdést:
Vajon mikor tervezik, hogy munkájuk, szolgáltatásuk is elindul a nyugat-európai szint felé?

Hogy mire gondolok?
– Igaz menetrendre.
– Menetrendet betartó vonatokra.
– Működő világításra.
– Takarított vonatokra.
– Válaszolni tudó (nem papagáj), felkészült kalauzokra.
Szóval nyugat-európai szintű vasutasigényekhez mért utasszolgáltatásra.
Ezeknek szerintem alapból így kellene működni, mert ezért kapják a fizetésüket.
Nem az emelést, a fizetést…

Elhatároztam, hogy valahányszor nem működő szolgáltatással, késő vonattal találkozom, írásban kérek választ.
Mint Nyugat-Európában…