Füzéri kirándulás

XII. Zempléni Szabad Pálinkafesztivál néven vonult be a történelembe az a rendezvény, amelyre szombaton elindultunk. Nekünk ez volt az első, így kíváncsian vártuk, milyen is lesz.
A hátizsákomba még fényképezőgépet is tettem, amely az út során kardio segédeszközként funkcionált. 🙂
Kalandvágyókra hagyva a tokaji hídon való átkelést a döcögősebb, de romantikusabb útvonalat választottuk. Így kerültünk kora délelőtt a Balsai kompra. Nem bántuk meg, hiszen a táj is változatosabb volt, és az átkelés is szórakoztatóbb.
Füzérre érve a segítőkész polgárőr tájékoztatás után hamar a nemrég átadott rendezvénytérre érkeztünk. A gyors regisztrálás után már el is hangzott a kérdés: szörpöt, pálinkát, vagy bort kérünk? Ez volt a welcome drink. Nem én vezettem. 🙂
Már a készülődéskor megállapítottam, hogy nem csak a pálinkáról szól a rendezvény. Kirakodóvásár, gyermek rendezvények, étel, ital, és délután koncertek volt a kínálat.
A távolban, a hegytetőn azonban látszott a vár, így hamar felkerekedtünk, magunk mögött hagyva a biztos étel-ital, és a kényelmes üldögélés lehetőségét.
Felejtsük most el a morcos parkolóőrt, és folytassuk az utunkat a vártúra kiinduló pontján, a remek, kreatív játszótéren.
A kihívás ezután indult. Azt korábban is tudtam, hogy egyik előző életemben sem lehettem várostromló. Ez most megerősítést nyert, de azért feljutottunk szinte a vár legtetejére.
A várkapunál kellemes meglepetésként a Bordó Sárkány zenéje fogadott. Meg kellett állapítanom, hogy a hegyi mobilnetet nem élőzésre találták ki. Persze ez este derült csak ki, így két linkkel megtámogattam a közösségi oldalam videóját.
A felső várat “kutyafuttában” foglaltuk el, amiből a kutya az olykori négykézlábazást jelentette, a futtában pedig azt, hogy a fényképezőgépem a hátamat melegítette a szeles várfokon is.
A mai album képei tehát mobil telefonosak, és ahogy látod a képen – melyre klikkelve a többit is megnézheted -, a védőtok aktívan részt vett a képalkotásban. Így a bakancslistámra felkerült a majdani fotóséta is, fényképezőgéppel.
A mai album másik előnye a dokumentáláson kívül, hogy – mivel elfelejtettem átnevezni a képeket – másodpercre pontosan követheted az utunkat a képnevek alapján.
Még a pisiszünetet is. 🙂
Visszafelé is a kompot választottuk, az átkeléssel ér véget a képes beszámoló.